söndag 29 maj 2011

Hurra för Mamma!

Kom så åker vi och handlar bröd, sa pappa.
Så åkte han och jag till det stora huset där det finns massa affärer. Dit brukar jag och alla andra jag känner åka ibland. Mamma och pappa säger att det heter Köpis. Jag tycker inte att det är jättekul där, men bredvid det stora huset finns ett annat stort hus som är blått med gula bokstäver på. Där finns det jättegoda pannkakor med röd gegga. Mamma säger att jag inte får äta så mycket av den röda geggan men det gör jag ändå.

När vi handlat bröd så berättade pappa att idag skulle vi köpa en present till mamma. För idag är det alla mammors dag. Men jag tycker ju att jag är snäll och go mot mamma alla dagar, varför ska hon få en present just i dag? Räcker det inte med alla pussar hon får? Efter en diskussion med pappa bestämde vi att hon skulle få något fint ändå. Jag valde en stor vacker mugg.

Mamma och jag  bakade en chokladkaka, vilket jag störtgillar! Smaskelismask Då passade jag på att lira lite schysst musik till kakan.

Annars var det en vanlig dag tycker jag. Jag var snäll och go som jag alltid är. Lyssna inte på mamma och pappa när dom säger annat!!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååhhhh.. den kladdisen hade jag velat smaka ! men den var säkert inge god, jag blir ofta lurad o köpa sånt som ser gottigt ut o allt för ofta så är det inte så gottigt som jag trodde...
tant J

The Victorian Nanny sa...

Ursäkta, men nu bloggas det väldigt lite. Och vart är mitt Chanel-läppstift?