lördag 28 maj 2011

Brum Brum

När jag vaknade i morse så var inte min mamma hemma. Hon hade dragit i väg på äventyr utan mej!
Lite sur blev jag men det gick snabbt över. I stället övertalade jag min pappa att vi kunde väl dra på äventyr vi också. Och det gjorde vi kan ni tro! Vi hoppade in i våran räser-ford och styrde ratten mot något som pappa kallade folkrace. Där körde knöliga och repiga bilar runt och runt på en väg gjord av sand och grus. Det lät brum brum hela tiden. Pappa ville att jag skulle ha på mig burkar på öronen men det vägrade jag, det såg ju superfånigt ut och så kunde jag inte höra vad jag sa när dom satt på huvudet. Dessutom hade han ju inte på sig sådana själv.

Det måste ha blivit sand över när de gjorde vägarna för det fanns även en sandlåda där. Jag älskar sandlådor! Vilken tur att pappa hade tagit med min hink och spade.
Vilken dag vi hade min pappa och jag!

Men när kvällen kom så kom även min mamma hem. Hon hade varit på nån trädgård hela dagen sa hon. Men i sin väska hade hon ett par tofflor som var till mej...hmm jag fattar inte vad hon gjort hela dagen. Hoppas att hon hade kul men jag vet att jag hade kuligare!



1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det skoj o göra saker utan mammsen ändå...
pussar jess